.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پياده‌روي درماني براي فقر حركتي جامعه

پياده‌‌روي ورزشي ارزان و مفيد براي سلامتي تمام افراد گروه‌هاي سني مختلف بوده و درماني براي فقر حركتي جامعه است.

امروزه پيشرفت تكنولوژي تغيير زيادي را در زندگي افراد جامعه در تمام ابعاد اجتماعي، اقتصادي و فردي به وجود آورده و از ميزان فعاليت‌هاي بدني افراد كاسته است.
تحقيقات نشان مي‌دهد كه فعاليت بدني در حفظ و تقويت سلامت روحي و جسمي انسان مورد توجه خاص قرار دارد و فقر حركتي به عنوان يك عامل خطر در شيوع بالاي بيماري‌هاي مزمن است.
بر اساس تعريف علمي فعاليت ‌بدني به هرگونه انقباض عضلاني منجر به مصرف انرژي گفته مي‌‌شود و در صورتي كه اين فعاليت‌‌هاي بدني برنامه‌ريزي شده و هدفمند باشد، به عنوان ورزش درنظر گرفته مي‌‌شود.
با توجه به اينكه فعاليت فيزيكي مناسب مي‌تواند تاثير مهمي در پيشگيري از بروز بيماري‌ها، عوارض و مرگ و مير ناشي از آنها داشته باشد، بررسي متون و مقالات علمي در مورد ارتباط بيماري‌ها و فعاليت فيزيكي گوياي اين مطلب است كه ورزش پياده‌روي داراي تاثيرات مفيدي در زمينه پيشگيري از بيماري‌هاي مزمن و غيرواگير است.
پياده‌روي ورزش لذت‌بخش و كم‌خطر است كه در دسترس همگان قرار دارد و همه جا و همه وقت امكان انجام آن هست.
پياده‌روي براي داشتن تناسب اندام مي‌تواند در رسيدن به سلامتي افراد كمك كند و اين ورزش براي تمام افراد در هر رده‌سني و بيماران بسيار موثر است و محدوديت سني ندارد.

*پياده‌روي بهترين فعاليت و طبيعي‌ترين ورزش است
مديركل تربيت بدني گيلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: در دنياي امروز پياده‌روي بهترين فعاليت و طبيعي‌ترين ورزش براي كسب آمادگي جسماني و رواني است.
محمدفولادي، يكي از اهداف مهم تربيت‌بدني را گسترش ورزش به صورت رايگان در بين مردم جامعه عنوان كرد و افزود: پياده‌روي ورزشي ارزان قيمت و مفيد است.
وي با بيان اينكه پياده‌روي ورزشي ارزان و قابل اجرا براي تمام سنين است، تصريح كرد: پياده‌روي فشار و استرس را كاهش مي‌دهد و اگر به صورت منظم انجام شود، مي‌تواند احساس افسردگي و اضطراب را كاهش دهد.
فولادي ادامه داد: با افزايش سن، پياده‌روي براي تناسب جسم مي‌تواند از افتادگي بدن جلوگيري كرده و كمك مي‌كند كه بدن فعال بماند و مستقل باشد.
وي با اشاره به اينكه قبل از پياده‌روي فرد بايد خود را آماده كند، اظهار داشت: كفش‌هاي مخصوص پياده‌روي و لباس‌هاي محافظ و راحت پوشيده شود.
مدير كل تربيت‌بدني گيلان حدود پنج دقيقه به آرامي قدم زدن را موجب گرم شدن ماهيچه‌هاي بدن دانست و گفت: مي‌توان در يك مكان پياده‌روي كرد.
وي افزود: بايد سرعت خود را افزايش داد زيرا گرم كردن ماهيچه‌ها به كاهش خطر صدمه كمك مي‌كند و پس از گرم كردن، قبل از پياده‌روي به مدت پنج دقيقه ماهيچه‌ها را بايد كشش داد.
فولادي با اشاره به تاثيرگذاري پياده‌روي خاطرنشان كرد: پياده‌روي با كاهش چربي مضر بدن و بالابردن چربي مفيد، قلب را سالم نگه مي‌دارد.
به گفته وي يك برنامه پياده‌روي منظم خطر توسعه فشارخون بالا كه عاملي براي بيماري قلبي است، را كاهش مي‌دهد.
مديركل تربيت ‌بدني گيلان افزود: تمرين منظم خطر ابتلا به بيماري ديابت نوع دوم را كاهش مي‌دهد و مي‌تواند توانايي بدن را در تنظيم قند افزايش دهد.
وي افزود: با پياده‌روي مي‌توان وزن خود را كنترل كرد زيرا پياده‌روي كالري را مي‌سوزاند و مي‌تواند در كنترل و تنظيم وزن افراد به ويِژه بانوان كه فعاليت بدني كمتري دارند، كمك كند.
فولادي با بيان اينكه مقام معظم رهبري بر همگاني كردن ورزش بسيار تاكيد دارند، اظهار داشت: به همين منظور پياده‌روي ورزشي مفرح است كه علاوه بر سلامت جسم، سلامت روح را تضمين مي‌كند.

*45 درصد مردم دچار فقر حركتي هستند
عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت نيز به خبرنگار فارس گفت: طبق بررسي‌هاي به عمل آمده در كشور 45 درصد مردم دچار فقر حركتي هستند.
بابك بركادهي افزود: ترويج فعاليت‌بدني روش سودمندي براي پيشگيري از بيماري‌هاي مزمن و راهكاري مقرون به ‌صرفه براي ارتقاي سلامت جامعه است.
وي عوارض بي‌تحركي را يكي از مشكلات به‌روز جامعه صنعتي در دنيا و كشور ناميد و تصريح كرد: بي‌تحركي تنها به استراحت در تخت اطلاق نمي‌شود، بلكه كارمندي كه ساعت‌ها پشت يك ميز مي‌نشيند نيز به درجاتي از بي‌تحركي مبتلاست.
عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت گفت: بررسي‌ها در كشور نشان مي‌دهد كه 45 درصد افراد جامعه و 60 درصد افراد بالاي 60 سال در تحرك مشكل دارند كه مديران و كارمندان به دليل يكنواختي كار در معرض انواع بيماري‌هاي مختلف هستند.
به گفته وي سن ابتلا به دردهاي مفصلي در بيشتر كشورهاي جهان به 25 سال كاهش يافته كه علت اين امر شيوه زندگي نامناسب، بي‌تحركي در محيط‌هاي اداري و نداشتن فعاليت فيزيكي است.
بركادهي افزود: بررسي متون و مقاله‌ها بيانگر آثار بسيار مفيد و متعدد ورزش پياده‌روي بر سلامت انسان از ابعاد مختلف است.
وي با اشاره به نقش پياده‌روي در استحكام استخوان‌ها اظهار داشت: تاثير ورزش بر استخوان افراد به ويژه زنان جوان بسيار بيشتر از اثر مصرف كلسيم در استحكام استخوان‌هاي آنهاست.
عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت نقش ورزش را بر استحكام استخوان‌ها تاثيرگذار دانست و آن را موجب تقويت استخوان‌ها عنوان كرد.

*پياده‌روي در كنترل بيماري‌ها موثر است
كارشناس تربيت بدني و علوم ورزشي گيلان نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: بررسي متون و مقاله‌ها بيانگر آثار بسيار مفيد و متعدد ورزش پياده‌روي بر سلامت انسان از ابعاد مختلف است.
زهرا منصوري با اشاره به آثار سودمند پياده‌روي بيان داشت: كاهش روند پوكي استخوان به ويژه در زنان، كنترل اختلالات چربي خون، كنترل فشارخون، كاهش عوارض چاقي و درمان آن، كنترل ديابت و كاهش بروز ابتلا به ديابت تيپ دو (مرض قند) را در بر دارد.
وي افزود: با پياده‌روي در پيشگيري از آترواسكلروزيس عروق كرونري، كاهش عوارض بيماري‌هاي مفصلي و آرتروز، كاهش عوارض حاملگي و تقويت سيستم ايمني بدن موثر است.
به گفته منصوري، تقويت وضعيت تنفسي، كاهش علايم بيماري‌هاي روده‌اي، تقويت رواني افراد با كاهش استرس، بي‌خوابي و اضطراب، تقويت و ايجاد حس شادابي، پيشگيري و درمان اعتياد از ويژگي‌هاي ورزش پياده‌روي است.
كارشناس تربيت بدني و علوم ورزشي اظهار داشت: ورزش پياده‌روي ورزشي آسان است كه در ارتقاي سلامت افراد جامعه نقش دارد.
وي پياده‌روي را نيازمند توجه ويژه در برنامه‌ريزي‌هاي بهداشتي دانست و افزود: ترويج اين ورزش نياز به مشاركت تمام دستگاه‌هاي اداري و مردمي دارد.

*پياده‌روي ورزشي براي خانواده‌هاست
يك بازنشسته فرهنگي نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره ورزش پياده‌روي اظهار داشت: پياده‌روي در استحكام استخوان‌ها موثر است.
بدرالسادات ملكي اظهار داشت: پيشنهاد بنده به تمام جوانان و كساني كه از خودرو براي انجام كارهاي روزمره استفاده مي‌كنند اين است كه اگر مي‌خواهند تني سالم داشته باشند پياده‌روي را انتخاب كنند.
به گفته وي متوليان ورزش استان و شهرداري مي‌توانند شرايط مناسبي را براي پياده‌روي در پارك‌ها براي شهروندان فراهم كنند.
ملكي كه از كف‌پوش پارك‌ها و بوستان‌هاي رشت گله‌مند بود، اظهار داشت: شهرداري بايد توجه بيشتري به كف‌پوش پارك‌ها داشته باشد، زيرا مردم مي‌خواهند با ورزش كردن سلامت باشند نه اينكه آسيب ببينند.
اين بانوي ورزشكار افزود: با ورزش كردن به‌ويژه پياده‌روي مستمر موفق به كنترل وزن خود شدم و با حضور در جمع دوستان نيز از نظر روحي در شرايط خوبي به ‌سر مي‌برم.
به گفته وي پياده‌روي براي بانوان بسيار سودمند است زيرا آنها بيشترين ساعات خود را در خانه مي‌گذرانند و مي‌توانند با ورزش كردن سالم و شاداب باشند.
ملكي خاطرنشان كرد: پياده‌روي ورزشي سالم براي خانواده‌هاست كه مي‌خواهند ساعاتي شاد را در كنار يكديگر بگذرانند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.171 seconds.